Promotion Analysis - 28/11/2017

Trainer
Categorie
Analytische opleidingen
Tijd
28 November (9u30 tot 17u)
Prijs
€599
Score
4.2/5

Slechts 50% van de promoties zijn effectief! Tijd voor actie!

 

Weet u dat ...

- promoties in F1-winkels bijna 25% van de omzet uitmaken? (Bron: Nielsen)

- slechts 50% van de promoties zorgt voor een effectieve uplift? (Bron: GfK Belgium)

- de incrementele verkopen gedaald zijn met 70% ten opzichte van vorig jaar? (Bron: Nielsen)

- de gemiddelde ROI voor media- en promotiecampagnes 30% bedraagt en dat u dus voor elke euro die u uitgeeft maar 30 cent terugkrijgt? (bron: GfK Belgium)

Tijdens deze praktijkopleiding krijg je onmiddellijk bruikbare tools aangereikt om uw promotie analyse tot een goed einde te brengen.

 

Deze opleiding werd opgesteld voor junior medewerkers en middle management in FMCG/retail marketing en verkoop.
De opleiding wordt in het Engels of Nederlands gegeven, afhankelijk van de taal van de deelnemers.

 

 

Wat zeggen de deelnemers?

“Eye-opener, very interactive and can't wait to use all of these on a daily basis.” - Christophe Hecquet, Business analyst - Category Manager Pernod Ricard
 
“Practical and concrete guidelines that I will be able to implement in my daily job“ - Guillaume Bergiers, Category Support Specialist Drinks at Delhaize

Belangrijkste onderdelen
De basis (waarom promoties doen)
Promo mechanismen (uitleg van de promo gegevens bijgehouden door Nielsen en GfK, overzicht van couponing (Highco / myShopi))
Evaluatie mechanisme (efficiënt beheren van uw promostrategie)
Beoordeling van het effect (hoe basisline verkoop en incrementele verkopen gebruiken)
Evaluatie (effecten van de promos evalueren, op korte termijn en lange termijn)
Retailer sell-in (hoe retailers van uw promotie strategie overtuigen)
Lessons
Promotion Analysis 28 november 2017
Promotion Analysis 19 april 2018
Promotion Analysis 6 december 2018

About the trainer

Silvie Vanhout is een gepassioneerd trainer / marketeer met 16 jaar ervaring in verschillende aspecten van de opleiding en marketing, zowel in België als in Europa. Ze heeft gewerkt bij The House of Marketing, waar bedrijven een beroep op haar expertise op het gebied van communicatie en marktonderzoek deden. Bij Nielsen, was ze teammanager en account manager voor verschillende middelgrote en grote accounts. Silvie was ook verantwoordelijk voor de opleidingen in de Benelux, en het opleiden van nieuwe rekruten, stagiaires en medewerkers in België, Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en India. Sinds juli 2012 is Silvie werkzaam als Managing Partner en trainer van The Retail Academy voor Europa.