Promotion Analysis - 06/12/2018

Trainer
Categorie
Analytische opleidingen
Tijd
6 december 2018 (9u30 tot 17u)
Prijs
€599
Score
4.2/5

Slechts 50% van de promoties zijn effectief! Tijd voor actie!

 

Weet u dat ...

- promoties in F1-winkels bijna 25% van de omzet uitmaken? (Bron: Nielsen)

- slechts 50% van de promoties zorgt voor een effectieve uplift? (Bron: GfK Belgium)

- de incrementele verkopen gedaald zijn met 70% ten opzichte van vorig jaar? (Bron: Nielsen)

- de gemiddelde ROI voor media- en promotiecampagnes 30% bedraagt en dat u dus voor elke euro die u uitgeeft maar 30 cent terugkrijgt? (bron: GfK Belgium)

 

Tijdens deze praktijkopleiding krijg je onmiddellijk bruikbare tools aangereikt om uw promotie analyse tot een goed einde te brengen.

 

Deze opleiding werd opgesteld voor junior medewerkers en middle management in FMCG/retail marketing en verkoop.
De opleiding wordt in het Engels of Nederlands gegeven, afhankelijk van de taal van de deelnemers.

 

 

Wat zeggen de deelnemers?

"An occasion to rethink, with more distance, about why & how we do on follow-up of promotions." - Christian, Bolton 

"In-depth view of the promo do's and don'ts within retail, proving, both the supplier as retailer point of view and explained with an interesting case study. " - Habiba, Ter Beke

"Very intersting and practical, we want the next step …" - Julien, Fromagerie Bel

"An interactive and structural approach to in-depth promo analysis." - Shana, Lotus Bakeries

Belangrijkste onderdelen
De basis (waarom promoties doen)
Promo mechanismen (uitleg van de promo gegevens bijgehouden door Nielsen en GfK, overzicht van couponing (Highco / myShopi))
Evaluatie mechanisme (efficiënt beheren van uw promostrategie)
Beoordeling van het effect (hoe basisline verkoop en incrementele verkopen gebruiken)
Evaluatie (effecten van de promos evalueren, op korte termijn en lange termijn)
Retailer sell-in (hoe retailers van uw promotie strategie overtuigen)

About the trainer

Silvie Vanhout is een gepassioneerd trainer / marketeer met 16 jaar ervaring in verschillende aspecten van de opleiding en marketing, zowel in België als in Europa. Ze heeft gewerkt bij The House of Marketing, waar bedrijven een beroep op haar expertise op het gebied van communicatie en marktonderzoek deden. Bij Nielsen, was ze teammanager en account manager voor verschillende middelgrote en grote accounts. Silvie was ook verantwoordelijk voor de opleidingen in de Benelux, en het opleiden van nieuwe rekruten, stagiaires en medewerkers in België, Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en India. Sinds juli 2012 is Silvie werkzaam als Managing Partner en trainer van The Retail Academy voor Europa.