Price Analysis - 14/11/2017

Trainer
Categorie
Analytische opleidingen
Tijd
14 november 2017 (9u30 tot 17u)
Prijs
€599
Score
4.1/5

Waarop let u best bij het bepalen van een optimale prijs?

 

 

Er zijn talloze factoren die een invloed hebben op de prijsstrategie, dus hoe bepaalt u de optimale prijs? Volgt u uw buikgevoel of baseert u zich toch liever op relevante data.

 

 

Weet u... 

- waarom sommige producten een prijzenslag aankunnen en andere niet? 

- hoe u de prijsstructuur van een categorie makkelijk in kaart kan brengen? 

- met welke sleutelgegevens u rekening moet houden voor een prijsanalyse? 

- welke factoren de prijs beïnvloeden

- hoe u de effecten van prijsstijgingen en -dalingen op deverkoop kan meten?  

Deze en meer vragen worden behandeld in deze opleiding. We blijven trouw aan onze filosofie: deelnemers voorzien van concrete antwoorden, direct toepasbaar in de dagdagelijkse praktijk, op basis van kwaliteitsvolle gegevens.  

Deze opleiding richt zich tot medewerkers van sales en marketing in de FMCG- en retailwereld met minstens 2 jaar ervaring in het analyseren van data.
De opleiding wordt in het Engels of Nederlands gegeven, afhankelijk van de taal van de deelnemers.

 

Wat zeggen de deelnemers?

"Allesomvattende training voor de opbouw van verkoopsprijzen." - Pieterjan Boghe, Aankoper Near food, Colruyt Group

"Intersting, practical, it gives a great toolbox for price analysis." - Aurélie Giangreco, Category Manager Bongrain

"Good insight of all possibilities using data for brand/product analysis." - Andreas Smout, StarMeal

Belangrijkste onderdelen
Hoe wordt de prijs berekend in Nielsen en GfK databases
Wat zijn de belangrijkste feiten voor prijs analyse
Analyse van beschikbare gegevens aan de hand van een case study
Prijsconcurrentie versus niet-prijsconcurrentie
Beïnvloedende factoren bij prijsbeslissingen
Strategische prijspositionering
Prijsoptimalisatie naar de lokale markt en uitvoering in de markt
Lessons
Price Analysis 1 maart 2018
Price Analysis 8 november 2018

About the trainer

Silvie Vanhout is een gepassioneerd trainer / marketeer met 16 jaar ervaring in verschillende aspecten van de opleiding en marketing, zowel in België als in Europa. Ze heeft gewerkt bij The House of Marketing, waar bedrijven een beroep op haar expertise op het gebied van communicatie en marktonderzoek deden. Bij Nielsen, was ze teammanager en account manager voor verschillende middelgrote en grote accounts. Silvie was ook verantwoordelijk voor de opleidingen in de Benelux, en het opleiden van nieuwe rekruten, stagiaires en medewerkers in België, Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en India. Sinds juli 2012 is Silvie werkzaam als Managing Partner en trainer van The Retail Academy voor Europa.