Price Analysis - 08/11/2018

Trainer
Categorie
Analytische opleidingen
Tijd
8 november 2018 (9u30 tot 17u)
Prijs
€599
Score
4.5/5

Weet u... 

- waarom sommige producten een prijzenslag aankunnen en andere niet? 

- hoe u de prijsstructuur van een categorie makkelijk in kaart kan brengen? 

- met welke sleutelgegevens u rekening moet houden voor een prijsanalyse? 

- welke factoren de prijs beïnvloeden

- hoe u de effecten van prijsstijgingen en -dalingen op deverkoop kan meten?  

 

Er zijn talloze factoren die een invloed hebben op de prijsstrategie, dus hoe bepaalt u de optimale prijs? Volgt u uw buikgevoel of baseert u zich toch liever op relevante data.
Deze en meer vragen worden behandeld in deze opleiding. We blijven trouw aan onze filosofie: deelnemers voorzien van concrete antwoorden, direct toepasbaar in de dagdagelijkse praktijk, op basis van kwaliteitsvolle gegevens.  

Deze opleiding richt zich tot medewerkers van sales en marketing in de FMCG- en retailwereld met minstens 2 jaar ervaring in het analyseren van data.
De opleiding wordt in het Engels of Nederlands gegeven, afhankelijk van de taal van de deelnemers.

 

Wat zeggen de deelnemers?

"A fascinating ride through the world of pricing in retail, with an in depth case study which we could study further discover throughout the day" - Habiba, Ter Beke

"Very complete and interactive meeting, with relevant case studies" - Alexandra, Beiersdorf

"Allesomvattende training voor de opbouw van verkoopsprijzen." - Pieterjan, Aankoper Near food, Colruyt Group

"Intersting, practical, it gives a great toolbox for price analysis." - Aurélie, Category Manager Bongrain

"Good insight of all possibilities using data for brand/product analysis." - Andreas, StarMeal

Belangrijkste onderdelen
Hoe wordt de prijs berekend in Nielsen en GfK databases
Wat zijn de belangrijkste feiten voor prijs analyse
Analyse van beschikbare gegevens aan de hand van een case study
Prijsconcurrentie versus niet-prijsconcurrentie
Beïnvloedende factoren bij prijsbeslissingen
Strategische prijspositionering
Prijsoptimalisatie naar de lokale markt en uitvoering in de markt

About the trainer

Silvie Vanhout is een gepassioneerd trainer / marketeer met 16 jaar ervaring in verschillende aspecten van de opleiding en marketing, zowel in België als in Europa. Ze heeft gewerkt bij The House of Marketing, waar bedrijven een beroep op haar expertise op het gebied van communicatie en marktonderzoek deden. Bij Nielsen, was ze teammanager en account manager voor verschillende middelgrote en grote accounts. Silvie was ook verantwoordelijk voor de opleidingen in de Benelux, en het opleiden van nieuwe rekruten, stagiaires en medewerkers in België, Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en India. Sinds juli 2012 is Silvie werkzaam als Managing Partner en trainer van The Retail Academy voor Europa.