Google Analytics - 27/02/2019

Trainer
Categorie
E-commerce opleidingen
Tijd
27 februari 2019 (van 14u tot 18u)
Prijs
€375
Score
4.5/5

Juiste conclusies = goed actieplan

 

Iedereen heeft al gehoord van Google Analytics. Het is een geweldige tool om het verkeer op je website te monitoren en het effect van marketingacties te meten.  Daarom organiseert The Retail Academy, in samenwerking met Safeshops, een specifieke opleiding rond Google Analytics!

 

Tijdens deze opleiding krijg je een inzicht in de belangrijkste zaken van Google Analytics.

Je leert:

- begrijpen waar de data vandaan komt

- in welke vorm data verschijnt

- en hoe je gerichte acties kan afrekenen aan het juiste kanaal

 

Na afloop van de opleiding kan je je eigen rapporten maken en zal je op de hoogte kunnen blijven van de performantie van je website.

De opleiding wordt gegeven door Ben Vroemans en Kelly Jongeneelen.  Beide zijn Online Marketing Consultant bij OM Collective.

 

Wat zeggen de deelnemers :

"Top, zeer praktisch en doeltreffend!! En absolute aanrader!" - anoniem

"A practical introduction to Google Analytics." - Clio, Les Soeurs

"Gives a better view of the possibilities of Google Analytics." - Marco, Ovidias

"Een leerrijke training voor een leek in Google Analytics." - Giulliano, bpost

 

SafeShops-leden en Gondola-abonnees genieten van een korting (295€ in plaats van 375€)!

Belangrijkste onderdelen
Weergave (nut van verschillende weergaven in Analytics)
Filters instellen (Correcte en interpreteerbare data om te analyseren)
Doelen instellen en meten
Custom dashboards maken en meldingen krijgen
Rapportagemogelijkheden (acquisitie, gedrag, doelgroepen, opstellen van de juiste segmenten)
Bonus (indien voldoende tijd): gebeurtenissen en introductie Google Tagmanager

About the trainer

Ben is een gepassioneerde en gedreven Online Marketing Consultant bij OMCollective, waar hij online marketing strategieën voor zijn klanten creëert en beheert.  Dit bevat onder andere het instellen van SEO, SEA campagnes, sociale media, web analytics en conversie optimalisatie projecten. Hij ziet analytics als het fundament van iedere performantie gebaseerde online activiteit. Het is de basis om gerichte acties op te zetten, conversies en een correcte analyse te maken van jouw websiteverkeer.

Daarnaast is hij ook gastspreker en trainer.