E-commerce & Sociale Media in China - 19/01/2018

Trainer
Categorie
E-commerce opleidingen
Tijd
19 januari 2018 (14h tot 18h)
Prijs
€375

In de afgelopen jaren heeft China een pioniersrol ingenomen op het vlak van e-commerce en sociale media. De Chinese consument is heel geïnteresseerd in westerse producten. De nieuwe mogelijkheden op het vlak van e-commerce en sociale media bieden heel wat opportuniteiten voor westerse bedrijven. Maar toch stoten veel westerse bedrijven op heel wat barrières, niet in het minst omdat China op het vlak van internet volledig afgeschermd is van het westen (de zogenaamde ‘Great Firewall of China”), waardoor de klassieke westerse e-commerce en sociale media kanalen niet werken in China. Bovendien liggen de eisen van de Chinese consument heel anders dan die van de westerse consument en is de manier van zakendoen heel verschillend.

 

Tijdens deze opleiding zal Bart Horsten de trends en mogelijkheden op het vlak van e-commerce en sociale media in China in kaart brengen en uitleggen hoe westerse bedrijven deze kanalen kunnen inzetten in hun eigen China strategie. Er wordt een antwoord geboden op vragen als: welke platformen zijn voor mijn product het meest geschikt? Wie is de Chinese consument? Moet ik een eigen bedrijf hebben in China of kan ik met een Chinese partner werken? Hoe zit het met de logistiek? Hoe kan ik voldoende controlemechanismen inbouwen? Wat kost het om een webshop te openen in China? Dit alles zal worden geïllustreerd met enkele concrete case studies en de deelnemers zullen praktische aanbevelingen kunnen meenemen.

Belangrijkste onderdelen
Introductie tot de e-commerce, cross-border e-commerce en sociale media platformen in China
Strategische aanbevelingen en praktische tips bij de opmaak van je Chinese webshop
Business modellen voor westerse bedrijven in China
Case studies

About the trainer

Bart Horsten is China ondernemer en adviseur sinds 1998, gespecialiseerd in de begeleiding van westerse bedrijven bij hun eerste stappen op de Chinese markt. Horsten International (www.horsten.be) is een Belgisch consultingbedrijf dat Benelux-bedrijven begeleidt bij hun eerste stappen op de Chinese markt. Sinds enkele jaren biedt Horsten ook China online-marketingdiensten via MyChinaWeb (www.mychinaweb.com), het eerste online marketing agency in België dat gespecialiseerd is in de begeleiding van westerse bedrijven die hun producten in China willen lanceren via e-commerce of actief willen worden op Chinese sociale media.