E-commerce, Sociale Media & ‘New Retail’-concepts in China - 15/02/2019

Trainer
Categorie
E-commerce opleidingen
Tijd
15 februari 2019 (van 13u tot 17u)
Prijs
€375
Score
4.0/5

In de afgelopen jaren heeft China een pioniersrol ingenomen op het vlak van e-commerce en sociale media. De Chinese consument is heel geïnteresseerd in westerse producten, maar de klassieke e-commerce en sociale media kanalen die wij kennen, werken niet in China. Bovendien zijn er de afgelopen jaren nieuwe retailconcepten ontstaan in China die onder de noemer ‘New Retail’ heel wat weerklank vinden, ook in het Westen. Chinese e-commerce spelers zoals Alibaba proberen nieuwe concepten te ontwikkelen waarbij online en offline op een revolutionaire manier geïntegreerd worden. Zelfs onbemande winkels beginnen op te duiken in het straatbeeld. Deze nieuwe mogelijkheden bieden heel wat opportuniteiten voor westerse bedrijven. Een goed begrip van deze complexe markt en haar mogelijkheden is meer dan ooit cruciaal.

 

Tijdens deze opleiding zal Bart Horsten de trends en mogelijkheden op dit vlak van e-commerce en sociale media in China in kaart brengen en uitleggen hoe westerse bedrijven deze kanalen kunnen inzetten in hun eigen China strategie.
Er wordt een antwoord geboden op vragen als:
- welke platformen zijn voor mijn product het meest geschikt?
- Wie is de Chinese consument?
- Moet ik een eigen bedrijf hebben in China of kan ik met een Chinese partner werken?
- Hoe zit dat precies met die New Retail-concepten?
- Wat met de logistiek?
- Hoe kan ik voldoende controlemechanismen inbouwen?
- Wat kost het om een webshop te openen in China?

 

Dit alles zal worden geïllustreerd met enkele concrete case studies en de deelnemers zullen praktische aanbevelingen kunnen meenemen.

 

Deze opleiding is bedoeld voor iedereen die plannen heeft om zijn/haar e-commerce business naar China uit te breiden.

 

Wat zeggen de deelnemers:

"Hands on & Informative" - Kurt, Belgiuminabox

"Great introduction to e-commerce in China" - Steven, Colruyt Export

Belangrijkste onderdelen
Introductie tot de e-commerce, cross-border e-commerce en sociale media platformen in China
Strategische aanbevelingen en praktische tips bij de opmaak van je Chinese webshop
Introductie tot de nieuwe retailconcepten in China
Business modellen voor westerse bedrijven in China
Case studies

About the trainer

Bart Horsten is China ondernemer en adviseur sinds 1998, gespecialiseerd in de begeleiding van westerse bedrijven bij hun eerste stappen op de Chinese markt. Horsten International (www.horsten.be) is een Belgisch consultingbedrijf dat Benelux-bedrijven begeleidt bij hun eerste stappen op de Chinese markt. Sinds enkele jaren biedt Horsten ook China online-marketingdiensten via MyChinaWeb (www.mychinaweb.com), het eerste online marketing agency in België dat gespecialiseerd is in de begeleiding van westerse bedrijven die hun producten in China willen lanceren via e-commerce of actief willen worden op Chinese sociale media.