Negotiatie voor home improvement en non-food retail - 14/09/2018

Formateur
Catégorie
Formation Non Food
Date
14 september 2018 (9U30 TOT 18U)
Prix
€750
Score
4.1/5

De succesvolle training negotiatie (al aan haar vierde editie toe), krijgt een evenknie specifiek voor de Home improvement en Non-food retail.

 

In het eerste deel krijg je inzicht in je eigen gedrag als onderhandelaar en leer je het profiel van je gesprekspartner te doorgronden. Dit is de basis van een goede negotiatie.

 

Yves Thoorens, Integratio zal het o.a. hebben over:

  • Bewust worden van huidig inkoop- en communicatiegedrag en effect ervan op de anderen
  • Voorbeelden van tegengesteld gedrag
  • Kwaliteiten en ontwikkelingspunten van uw onderhandelingsprofiel
  • Oefeningen

 

Jacco Plaggenmarsch zal het o.a. hebben over:

  • Het voorbereiden en structureren van de onderhandelingen
  • Tactieken van inkopers / verkoper herkennen
  • Inzicht verwerven in de diverse vormen van negotiatie zowel vanuit fabrikanten- als retailer standpunt
Principales caractéristiques
Het voorbereiden en structureren van de onderhandelingen
Uw onderhandelingspositie versterken om tot efficientere afspraken te komen
Uitwisselen van ervaringen met doorwinterde experts
Inzicht verwerven in de diverse vormen van negotiatie zowel vanuit fabrikanten- als retailer standpunt
Inzicht krijgen in uw eigen gedrag als onderhandelaar
Winnaarsreflexen verwerven in moeilijke onderhandelingssituaties
Tactieken van inkopers / verkoper herkennen
Concrete do's en dont's in negotiatieprocessen
Best practices
Networking

A propos de l'entraîneur

Yves Thoorens enseigne aux équipes comment travailler de façon plus orientée client en batissant une confiance mutuelle avec son entreprise de formation et de coaching d’entreprise Integratio.

 

"Nous apprenons aux gens à collaborer autour de missions orientées client et de valeurs communes à tous les départements, en vue de développer une organisation ouverte et évolutive définitivement orientée client.

Personnellement, j’aime rendre une équipe plus forte, lui permettre d’anticiper positivement les changements auxquels nous sommes constamment confrontés. Cela passe par la connaissance de soi. Savoir ce que vous pouvez ou ne pouvez pas faire, ce que votre coéquipier peut ou ne peut pas faire, et comment vous pouvez vous renforcer mutuellement.  C’est ainsi que se développe une culture ouverte du feedback dans une confiance à 360°.

Quel rôle jouez-vous en tant qu’individu, équipe et organisation : là est ma passion! « Des employés heureux et enthousiastes co-créent des clients émotionnellement loyaux » : là est ma vision et je me perçois dans ce processus comme un facilitateur et un coach."

 

Yves est titulaire d’un diplôme en sciences économique appliquée et d’une licence spéciale en marketing (Vlerick School Of Management). Il a occupé divers postes sales et marketing au sein de différentes entreprises et y a appris à inspirer et faciliter les équipes.